

Elye Üreticiler Komitesi’nden Mehmet Bicen, Tarım Bakanı’nın, Elye (Doğancı) ziyaretinde üreticilerin sorduğu kink (mandora) fiyatının ne olduğunu sorması üzerine yanıt veremediğini belirterek, “üretici ne yazık ki bu ülkede sahipsiz” dedi
Hayatını kaybeden iş insanı Asil Nadir’in Güzelyurt Bölgesine verdiği değere dikkat çeken Bicen, “üretici o günleri arar duruma geldi” dedi. Bicen, “Bir iş insanı bunları başarabilmişse, bugün gelinen noktada hükümetin narenciyenin fiyatını açıklamaktan aciz oluşu bizi yönetenlerin bu sektörü gözden çıkarttığının bir göstergesidir” diye konuştu
Bicen, sadece üretici belgesi vermekle meşgul olan sadece bu konuda görev yapan birlikler olduğunu belirterek, hükümetin ve özellikle tarım bakanlığının narenciye sektörüne önem vermemesinin üreticiyi siyaseten yana öksüz bıraktığına vurgu yaptı
“Isgartanın ne olduğunu bize açıklayamadılar. Sorularımıza cevap istiyoruz” diyen Bicen, “ısgartayı tanımlamak gerektiğini fabrikaya gidip paketlendikten sonra kalan ısgarta mı yoksa ürünün tamamını ısgarta eden bir yaklaşım mı?” diye sordu. Bicen, üreticinin zarara sokulduğunu söyledi
Nehir SAKALLI
Yeni Bakış’a konuşan Elye Üreticiler Komitesi’nden Mehmet Bicen, “dün defnedilen Kıbrıs Türk narenciyesine, patatesine çok büyük katkıları olan ve yardımları ile Güzelyurt bölgesinin yaşamasına sebep olan Asil Nadir’in önünde saygıyla eğiliyorum” diyerek, Asil Nadir’in Güzelyurt Bölgesine verdiği değere dikkat çekti. “Üretici o günleri arar duruma geldi” diyen Bicen, “bir iş insanı bunları başarabilmişse hükümetin narenciyenin fiyatını açıklamaktan aciz oluşu bu sektörü, bizi yönetenlerin gözden çıkarttığının bir göstergesidir” dedi. “Üretici maalesef sahipsizdir, üreticinin şu anda 3 tane narenciye birliği olmasına rağmen üreticiyi temsil edecek bir birlik yok” diyen Bicen, “üretici bu yönden öksüz kaldı” diye konuştu. Bicen, sadece üretici belgesi vermekle meşgul olan sadece bu konuda görev yapan birlikler olduğunu belirterek, hükümetin ve özellikle tarım bakanlığının narenciye sektörüne önem vermemesinin üreticiyi siyaseten yana öksüz bıraktığına vurgu yaptı.
“Sorularımıza cevap istiyoruz”
Bicen, “20 gün önce hasatının başlamış olması gereken mandoranın 20 gün gecikmeli hasat edilmeye başlaması ve hasat 10 gün devam ettikten sonra ısgartanın Cypfruveks tarafından alınacağı ve fiyatının da 9 lira eksi %300 stobaj ile 7.7 TL’ye belirlemesi ve o gün bu gündür bütün zararımıza rağmen ısgartanın ne olduğunu söylemelerini talep ettik. Isgartanın ne olduğunu bize açıklayamadılar. Sorularımıza cevap istiyoruz” diye konuştu. Bicen, “ısgartayı tanımlamak gerektiğini fabrikaya gidip paketlendikten sonra kalan ısgarta mı yoksa ürünün tamamını ısgarta eden bir yaklaşım mı?” diye sordu. Bicen, üreticinin zarara sokulduğunu söyledi.
“Narenciye bahçelerini kapatan tüccarlar var”
Bicen, 3 ay önce narenciye bahçelerini kapatan tüccarlar olduğunu belirterek, 14-15 liraya tüccarın dalında iken fiyat verip ürünü almasının karşısında hükümetin ve Cypfruveks’in ürünün fiyatını açıklamadığını belirtti.