Yenilenebilir enerji kaynaklarınca üretilen elektriğin depolanması için ilk imzalar atılıyor
Rum yönetimi, doğal gazın elektrik üretiminde kullanılması hedefinin gecikmesi nedeniyle, elektrik maliyetlerinin düşürülmesine yönelik alternatif olarak yenilenebilir enerji kaynaklarından üretilen elektriğin depolanmasına yönelik adım atıyor.
Alithia gazetesi, “Yenilenebilir Enerjide 2026’yı da Kaçırdık” başlığıyla yayımladığı haberinde, Rum Enerji Bakanı Mihalis Damianos’un yenilenebilir enerji kaynaklarından üretilen elektriğin depolanması ve mevcut elektrik kesintilerinin sınırlandırılması amacıyla 120 megavatlık ilk merkezi depolama sistemlerinin kurulması için salı günü sözleşmelerin imzalanacağını açıkladığını yazdı.
Habere göre Damianos, Rum Haber Ajansı'na (KİPE) yaptığı açıklamada, depolama pillerinin Ocak 2027’de teslim alınacağını, ardından iki ila üç aylık kurulum sürecinin tamamlanmasıyla sistemlerin yaz döneminde faaliyete geçeceğini belirtti.
Gazete, 2027 yazında hizmete girmesi planlanan 120 megavat kapasiteli depolama merkezi sayesinde, halen yenilenebilir enerji kaynaklarından üretilmesine rağmen kullanılamadığı için kaybedilen elektrik enerjisinin değerlendirilebileceğine dikkat çekti.
Öte yandan haberde, Güney Kıbrıs’ın Avrupa Birliği’nden sağladığı imtiyaz çerçevesinde, Rum Elektrik İdaresi’nin (AİK) üç trafo merkezinde kurulması öngörülen merkezi depolama projesinin Haziran 2026’da devreye girmesinin hedeflendiği ancak bu takvimin gerçekleştirilemeyerek kaçırıldığı ifade edildi.