“MENFAAT VE FAYDACILIK”
KTEZO Örgütlenme ve Sektör Birliklerinden Sorumlu Başkan Mahmut Kanber, ülkede, içinden çıkılmaz, başıboş ve aslında tanımı olmayan bir siyasi anlayışın söz konusu olduğunu belirterek, sürekli bakan değişimini iki kelimeyle özetledi:
Mahmut Kanber, UBP’nin ayakta durabilmek adına statükonun devamının şart olduğunu belirterek, bakanlıkların değişmesi veya atamaların yapılmasının niteliksel özellikler değil, faydacılık sağlamak adına yapılmakta olunduğunu kaydetti
Kanber, “UBP’nin geçmişine bakılırsa hiçbir zaman işin erbabı değil, daha çok talep ve sırası gelenler noktasında bir öngörü ortaya çıkıyor. Bunu yadırgamak gerekmez, çünkü bundan önce de birçok kez oldu ve olmaya da devam edecek” dedi
Kanber, halkın da bu durumda payı olduğunu ifade ederek, bu kadar ekonomik krize, bu kadar rahatsızlığa, bu kadar siyasi krize rağmen tercihini hala UBP gibi partilere yapıyor olmasının yaşanılanlardan muzdarip değil anlamı çıktığını söyledi
Söylenen sözlerle eleştirilere bakıldığında toplumun büyük bir kısmının bu durumdan şikayetçi olmasına rağmen hükümeti yine bu partilerin oluşturduğunu kaydeden Kanber, “tıpkı UBP’nin içinde olduğu gibi, sırası gelenin bakan olduğu gibi toplumun da bu konudaki seçimi, toplumsal fayda sağlayacak partiler olmuyor. Bu tam da sağ partilerin istediği bir durumdur” dedi
Kanber, bu kadar krizin içinde toplumu, toplumsal çıkara dönüştürmenin kolay olmadığını söyleyerek, “çünkü herkes kendini kurtarma peşinde” diye konuştu
Yeni Bakış
KTEZO Örgütlenme ve Sektör Birliklerinden Sorumlu Başkan Mahmut Kanber, hükümetin büyük ortağı UBP’nin var olma sebebinin faydacılık olduğunu belirterek, Başbakanın da zaten her milletvekilinin bakan olabileceğini dile getirdiğini söyledi. Kanber, UBP’nin faydacılık yanında siyasi kariyer ile herkesin birlikte olabilmesi için bu işleri yapması gerektiğini kaydetti. Kanber, UBP içinde farklı düşüncede olan varsa onun da takviye edilmesi gibi bir durumun söz konusu olduğunu söyledi. Mahmut Kanber, UBP’nin ayakta durabilmek adına statükonun devamının şart olduğunu belirterek, bakanlıkların değişmesi veya atamaların yapılmasının niteliksel özellikler değil, faydacılık sağlamak adına yapılmakta olunduğunu kaydetti. Kanber, bu düşünceyle her vekilin bakan ya da başbakan olma durumunun olduğunu belirterek, “UBP’nin geçmişine bakılırsa hiçbir zaman işin erbabı değil, daha çok talep ve sırası gelenler noktasında bir öngörü ortaya çıkıyor. Bunu yadırgamak gerekmez, çünkü bundan önce de birçok kez oldu ve olmaya da devam edecek” dedi.
“Sırası gelen bakan oluyor”
Kanber, halkın, bu kadar ekonomik krize, bu kadar rahatsızlığa, bu kadar siyasi krize rağmen tercihini hala UBP gibi partilere yapıyor olmasının yaşanılanlardan halk muzdarip değil anlamı çıktığını söyledi. Kanber, menfaatin ve faydacılığın esas öneminin burada ortaya çıktığını söyleyerek, toplumsal bir fayda ya da refahın söz konusu olmadığını belirtti. Söylenen sözlerle eleştirilere bakıldığında toplumun büyük bir kısmının bu durumdan şikayetçi olmasına rağmen hükümeti yine bu partilerin oluşturduğunu kaydeden Kanber, “tıpkı UBP’nin içinde olduğu gibi, sırası gelenin bakan olduğu gibi toplumun da bu konudaki seçimi, toplumsal fayda sağlayacak partiler olmuyor. Bu tam da sağ partilerin istediği bir durumdur” diye konuştu. Kanber, bu kadar krizin içinde toplumu toplumsal çıkara dönüştürmenin kolay olmadığını söyleyerek, çünkü herkesin kendini kurtarma peşinde olduğu belirtti.
“Esnaf 3 yılda 3 kez borçlandı”
Esnafın son geldiği durumu da değerlendiren Kanber, sınır kapılarında hareketlilik olsa da esnafın sadece sınır kapılarından ibaret olmadığını belirterek, esnafın büyük çoğunluğunu can çekişiyor durumda olduğunu kaydetti. Mahmut Kanber, bir kısım esnafın dükkanını açıp kapattığını, yaklaşık 3 yıldır pandemi dönemindeki gelirine erişemediğini belirtti. Mahmut Kanber, esnafın 3 yılda 3 kez borçlandığını ifade ederek, hükümetin ekonomideki kalkınma politikaları yerine hükümetin kendi alacaklarını tahsil etme noktasındaki çabasının sonucu bugün borçların ödenemez noktaya geldiğini söyledi. Mahmut Kanber, esnafın çoğunun bugün kazanmadan yaşamını sürdürdüğünü belirterek, birikimlerinin büyük bir kısmını heba ettiğini söyledi. Bu durumun siyasilerin topluma olan sorumluluğundan kaçmasıyla ilgili olduğunu belirten Kanber, “siyasiler hala pandeminin arkasına saklanıyor, oysa dünyanın diğer ülkelerinde birçok planlama yapılarak üretim tekrar geliştirildi. Tekrar istihdamı sağladılar. Bizde ise ülkeyi yönetmekle sorumlu olan hükümet 6 ayda bir bakan değiştirerek, toplumun ihtiyaçlarını görmezden geliyor” diye konuştu.